close

_DSC2353(M).jpg  

更多照片(MORE PICTURES): https://www.flickr.com/photos/michael26206/sets/72157647041094038/

 

嘿~終於~要完成這次歐洲行的BLOG遊記了! (照片太多要整理要修圖~NB又慢~沒辦法XD)

以上這位美女~還是建議去FLICKR看原圖比較真實~我認為照片傳到痞客幫的相簿似乎有失真

其他張我沒有察覺~就這張我覺得她看起來"假假的"

這麼漂亮的女生沒有確實紀錄之~對她不公平呀!

 

 

_DSC2202.JPG 

 

飯店早餐~有自己決定幾分熟的水煮蛋~放蛋的容器設計成鳥(雞)狀~覺得頗有趣

Breakfast, the container of egg shape as bird ( or chicken) , feel interesting!

 

_DSC2273(M).jpg  

_DSC2274(M).jpg  

來到保時捷博物館~門口停兩台試駕車~對保時捷不太有研究所以也不知道型號為何

Two test drive cars in front of Porsche museum

 

_DSC2218.JPG  

_DSC2222M.jpg  

館內~這台阿魯米車殼~一看就知道是"經典"狠腳色!

Full aluminum car body, I can tell that it's a "LEGEND"

 

_DSC2237(M).jpg  

無數獎盃告訴你~拎杯的造車工藝也是罩的住低!

Trophies stand for quality & artistry of Porsche design!

 

_DSC2252(M).jpg  

看到這輛carrera gt (全場我唯一叫的出名字的PORCHE跑車)就讓我想到玩命光頭的保羅沃克~哀....

Think of PAUL WALKER ( Actor of movie "Fast & Furious" ) when I saw this Carrera GT...

 

_DSC2265.JPG  

_DSC2267.JPG  

當家跑車排排坐~開一台回家嗎? 但我真的覺得圖上這種型式的頭燈很醜

I feel this type of head light , the shape, outlook seems nothing but tragedy

 

_DSC2284(M).jpg  

中餐:騎士之家! 回國後上網查才知道他其實是飯店有提供住宿

Lunch, HOTEL RITTER (Restaurant as well as hotel, provide accommodation)

 

_DSC2301(M).jpg  

_DSC2304(M) (2).jpg  

既然叫騎士之家~店內擺設當然都是跟"騎士"有關

Inside, there were many decorations related with "RITTER"

 

 

 

_DSC2293.JPG  

_DSC2298(M).jpg  

店內燈光昏暗~配上這些食物OR酒~其實頗有FU的!

Low-light situation makes some objects more "HIGH CLASS"

 

_DSC2306(M).jpg  

送餐的店員後方~有一位紅POLO的阿兜仔似乎喵到我在拍照~印象中他好像也是攝友!

The red polo behind clerk look toward me, and I remember he seems like a "photographer",too

_DSC2308(M).jpg  

_DSC2314(M).jpg  

令我難忘的牛肉! 我已經兩三年沒有吃牛了~老爸說既然來了~牛肉捲又是他們的招牌

吃一下無妨! 果然~一吃驚為天人!我可以感覺得出來這牛肉應該有先經過風乾熟成的過程

才去烤過的! 不會老~熟度洽當好處~牛肉捲的肉片厚薄剛好~不會咬不動! 佐以特製醬汁

這次歐洲行~大概就是這一餐跟茵特拉根的杏仁烤魚讓我驚豔吧 :)

Un-B-e-l-i-e-v-a-b-l-e ROASTED BEEF!

I've been not eating beef for several years, Dad told me try their [Recommended Specialty]

Wow, that's a journey through mouth, teeth & tongue.

The beef undergo "AIR DRY" processing before roasting

Roasted [Medium-Well] , the thickness of beef in perfect form

Thus you can bite it with ease and enjoy the flavor of meat & juice

 

_DSC2324(M).jpg  

_DSC2328.JPG  

用完餐以後~出餐廳發現一個有趣景象

一個小朋友在街頭賣藝(吹自己的玩具口風琴)

路人(右邊的阿姊仔)經過他前方~沒看到他的公益箱(就是阿姊仔腳前方的飲料空紙杯)

踢倒了~把一堆零錢都踢出來

這個阿姊~沒有掉頭走人~

[一個一個撿~幫他撿回紙杯內 ; 順便把自己錢包多的銅板給這個男孩]

看到這一幕~其實我是有點感動

人文素養~公德心是否與都市化呈反比?

以台灣來說~我們常說台北人生活在都市叢林

人與人之間少了互相關心(撇開利益)~多了冷漠

德國~都市化不用多說

但他們的人民~在一些小細節~讓我看到"人文素養"

抑或是"同理心"

今天如果各位是那個小男孩~是不是也希望能受到幫助?

在自己能力範圍內~關心 OR 幫助你周遭的人~這件事本身不就是一件很有意義的事嗎?

After lunch, we saw interesting event on the street

A little boy who play pianica and try to earn some money by himself

One madam walk pass through the boy, and didn't notice his coin collector

(Paper cup in front of madam in the pic.)

kick off the cup and coins spread on the ground...

Madam squatted down , pick coins [one by one] back into the paper cup,

then give him some coins...

I'm impressed & touching by the humanity she show,

People in Taiwan don't have this kind of sympathy, in most of cases

If you were that little boy, What did you want others to do?

Think about it...

Try to help people around you as far as you can, this attitude basically is meaningful !

 

 _DSC2338(M).jpg  

路邊看到一間招牌醒目的巧克力店~人太多店太小就沒有進去看囉

Local chocolate store, seems famous here, attractive signboard

 

_DSC2341(M).jpg  

賣酒的小店~門口擺設+招牌字句頗具特色

Interesting slogan on board

 

_DSC2355(M).jpg  

走著走著~看到一間小店~左邊一隻鴿子飛過~喔,原來是賣水果乾的...

A bird fly through the signboard of this store...

 

_DSC2353(M).jpg  

WOW~原來有驚為天人的美人店員,海德堡大學的學生~主攻數學

難怪很聰明的樣子!!老實說這應該是我這趟去歐洲看到最漂亮的女孩

歐美女人的黃金期真的是20出頭歲呀!!

The clerk of this store, to be honest, she is the most beautiful woman I've ever seen in this trip

_DSC2379(M).jpg  

仰望山上的海德堡~想到2004-2005年來德國時~曾經在上面俯瞰山下的街景 & 河流

物換星移~舊地重遊~換成是在山下遠望

這感覺有點奇妙

see the heidelberg castle on the mountain, it remind me that in 2004~2005

I've been there once, saw the beautiful street and river scenery

Right now, I was stand here, view the same castle in different angle

Quite weird feeling

_DSC2389(M).jpg  

同行的團員~(黑帽背包橋邊)~他看著橋上的雕像~若有所思~見賢思齊!

One of the member in our group (Black hat near the handrail)

Watching the statue and think...

 

_DSC2401(M).jpg  

橋上一對也是觀光客的情侶~請我用她們的相機幫它們拍~完事後

我詢問她們的同意!用我的相機幫它們記錄

The couple ask me to shot them by their camera, after that

I ask if I could record their image...(Wind blow her hair, hope she don't mind...haha)


  

_DSC2408.JPG  

 _DSC2407.JPG  

_DSC2409.JPG  

這個~是在離開海德堡時~等車發現當地的環保清潔隊來清理垃圾時所拍

不知道各位有沒有看過一隻德國人"鋪水溝蓋"的影片(YOUTUBE)

對任何事情~總是盡心盡力做到最好

這點是德國人的寫照(跟阿本仔頗像)

這四個公用垃圾桶~依據不同材質分類

工作人員把垃圾桶上的鎖打開後~用吊車一一吊起後放在後斗裡

全程沒有明顯煙霧瀰漫或是漫天臭味或不明液體亂噴

或許有啥細節沒有看到~但,我想一個國家之所以進步

小細節就能看出端倪

When we leave the heidelberg, saw the local sanitary car carry out their daily mission

"Clean the garbage can"

I don't see clear dust or smoke , smell the bad odor, or ugly liquid spread out during processing

Astonish me, admire their attitude

"Pursue perfection ; No compromise"

 

_DSC2411(M).jpg  

來到法蘭克福的羅馬廣場~這裡發生一件小插曲!

我走失了!!!!!

本來下遊覽車後~我走在隊伍後面~手不小心摸到保護鏡

心想要清一下~沒想到一抬頭

本團團員瞬間消失在我的視線中

我以為他們過馬路到了羅馬廣場了

我就直接快步前往羅馬廣場找人

這裡不小~遊客也不少

完全看不到任何一個我們團員的足跡

當下我心想不對

因為我們團裡有一位行動比較不方便的大姊

每次幾乎她都走在隊伍後頭

這次我竟然連她的身影都沒看到

所以我在廣場附近搜尋一下

通常這種狀況~大不了就是回到原本下車處等人

但我們團的KEVIN導遊~有時候會A地下車~B地上車

所以我也不確定要在哪裡等他們

而我們明明每個人都配有無線電

可以隨時呼叫(共用頻道)

我在來此廣場前~無線電可能被碰到而跳到其他頻道

我試著呼叫看看~沒回應

幹~我真的是有點點心慌了....

(後來發現無線電背蓋有教你怎麼調整頻道~所以遇到事情時~真的不要慌= =)

當下真的是五味雜陳

因為這廣場似乎也沒有"廣播器"之類的(面子已經不重要了)可以去櫃檯請人廣播...

心裡想~明明是最後一個下午~明天早上就要搭機回台

怎麼在此時出包?難道我高進英明一世....

後來真的想沒招了~只好默默回去剛剛的下車處

就在此時~我發現隊伍原來在剛過馬路的那個路口右側

原來是導遊帶團員去地鐵站"上廁所"

呼~好險

所以其實她們還沒有過馬路到廣場逛

當下在點名時~我就在對面街口對著我弟揮手

叫到我們的組別時~我差不多就出現了

所以這件事~團員(甚至是家人)當下沒有任何一個人知道

因為我常會一個人在定點拍照~花比較久時間後~再衝上去跟隊伍會合

所以我臨時不在我家人左右~他們也習以為常XD

我也很ㄍ一ㄥ

當下就裝做若無其事

但其實心裡已經激起小波浪了~哈哈

沒事就好~以後還是乖乖跟緊隊伍吧!

Afternoon, we got to Roman Square (Römerberg) of Frankfurt

Yeah, right here, I got lost with our team members

A little panic, to be honest

I can't imagine there was an accident happened 18hrs before I left Europe

Afterall, I escape the crisis and return Taiwan safely

Jesus Christ's sake...

 

_DSC2418(M).jpg  

後來在法蘭客福的某個街道~發現了這個奇特的建築

這海報上面寫啥~不是很懂

但~這棟建築裡面是一個圓型小廣場~屋頂是類似採光照這種透光材質

裡面有一顆顆類似"懶骨頭"的小沙發~圍成一圈

阿兜仔一個一個坐在懶骨頭上~有些在睡覺有些在看書(睡覺的居多)

真的很好奇這到底是啥建築~=  =?

I found a strange building here,

I don't understand the exact meaning of the poster

Inside the building, there are many small sofa arrange in circular form

And people sleep or sit on it, really curious about that...

 _DSC2427(M).jpg  

法輪功無所不在= =?!

[Falun Dafa] exist everywhere?!

_DSC2428(M).jpg  

現在才知道~哈根大隻是法國仔的產品

這次來歐洲只有看到這一間哈根

Finally, I realize the Haagen-Dazs come from France,

I just saw this one store of Haagen-Dazs in this trip.

 

_DSC2430(M).jpg  

本次旅行的最後一站~百貨公司

The last stop of this trip : GALERIA department store

 

_DSC2432(M).jpg  

旅行書架上~我努力尋找是否有介紹"TAIWAN"的書籍~

可惜~不過或許是意料之內~

並沒有找到

何時我們才能擠身歐美人士眼中"值得出書介紹"的國家呢?

I can't find any of tourist book which introduce "Taiwan" on the bookshelf

Expect, someday our country could bring your attention

I mean, in positive way, not something like this...

[Taiwan fines edible oil company $1.6m]

http://www.bbc.com/news/business-29137640

 

_DSC2433(M).jpg  

在歐洲~如果賣場廁所要收費的話~通常會派人(廁所所長) OR機器 跟使用者收費

今天這位"所長"還算[可愛]~哈哈

In Europe, Public toilet send person responsible for charge

This woman looks ...Umm, "cute" , I can say that~

 

_DSC2435(M).jpg  

百貨公司外~行動熱狗攤生意還不錯~當時下著毛毛細雨

他老兄仍辛勤叫賣工作著!

Outside, the mobile hot dog stand have some customers,

He just do his best to earn $, despite the weather was raining..

Yeah, that's a job!

No pain no gain!

 

 

最後我們回到飯店~結束了這一個星期的歐洲之旅

有機會~我會再回來!

 

That's the end of our EUROPE TOUR, I was really satisfied with it

I'll be back, sincerely!

 

<END>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    鐵漢柔勤 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()